maandag, oktober 11, 2004

Als een spijker in m'n hoofd

Gister vertelde A.
"Ik ben al een hele tijd bezig met geloof, kerk en mezelf. Het is een grote knoop in m'n hoofd geweest het afgelopen jaar. Ik wilde het niet geloven"
"Ik was naar de videotheek gegaan om 'the day after tomorrow' te halen. Maar die was uitgeleend. Dus ik liep door, zag 'the passion of the christ' en ik pakte die meteen. Ook geen enkele andere film dus, hè. Dat kan geen toeval geweest zijn."
"Ik keek samen met m'n vriendin."
"Ken je de film?" vroeg hij me.
"Ja" zei ik.
"Ik zag de kruisiging. Ik zag hoe ze de spijker in z'n hand sloegen. Het bloed spoot uit z'n hand. De spijker ging dwars door m'n hoofd, dwars door die knoop. Ik werd zo warm van binnen"
"Ik weet het nu. Ik geloof het echt. Hij hing daar ook voor mij."